Ettevõttele Elektroonilised kanalid Internetipank Kuidas vähendada riske?

Internetipank

Danske internetipank on turvaline keskkond, kuid seda ainult panga ja kliendi koostöös. Turvalisuse tagamiseks peaks klient omalt poolt järgima allpool toodud turvanõudeid.

  • Hoidke hoolikalt oma kasutajatunnust, parooli, koodiseadet
  • Määrake tehingutele limiidid
  • Kaitske arvutit ja selle tarkvara
  • Väljuge internetipangast õigesti

Hoidke hoolikalt oma kasutajatunnust, parooli ja koodiseadet

Danske internetipanga kasutajatunnust, parooli ja koode koodiseadmel tuleb hoida selliselt, et keegi kolmas neid teada ei saaks. Ärge kirjutage kasutajatunnust ja parooli koodiseadmele ega kuhugi mujale selliselt, et keegi kolmas võiks aimata mis need on. Koode soovitame hoida igapäevastest kaasaskantavatest esemetest (nt rahakott või märkmik) eraldi.

Ärge andke oma parooli ja koode teistele pereliikmetele ega sõpradele. Teil on võimalik anda oma lähedastele õigused Teie konto kasutamiseks. Sellisel juhul saavad nad personaalsed turvaelemendid ning Te saate neile määrata eraldi kasutajaõigused ja tehingute limiidid. Samas on lihtne tuvastada, kes millise tehingu panka edastas.

Ärge usaldage e-kirju, mis paluvad Teil edastada oma internetipanga tunnused või koodid. Pank ei küsi kunagi tagasi juba väljastatud paroole ega koode ning suure tõenäosusega on tegemist nn phishing’uga (infoturbetermin, mis viitab rämpspostilaadsete kirjade saatmisele, lootuses ohvrit eksitada ning sundida teda välja andma konfidentsiaalset informatsiooni).

Juhul kui olete oma internetipanga kasutajatunnuse, parooli või koodid kaotanud, või kahtlete, et keegi kolmas on nende sisust teada saanud, tuleb internetipanga kasutamine koheselt blokeerida. Selleks palume helistada Danske Banki kliendiinfo telefonil 6 800 800 või pöörduda lähimasse Danske Banki esindusse. Kui võimalik, muutke kohe oma parooli internetipangas.

Määrake tehingutele limiidid

Internetipanga lepingu sõlmides antakse Teile võimalus määrata maksimaalsed summad, mille eest ühe päeva või ühe nädala jooksul tehinguid sooritada võib. Päeva ja nädalalimiitide kehtestamisega vähendate oluliselt võimaliku pettusega kaasnevat kahju, kui võõras Teie kontodele ligi pääseb.

Limiidid on soovitav valida vastavuses oma reaalsete päevaste ja nädalaste vajadustega. Limiite on võimalik muuta Danske Banki esindustes. 

Kaitske arvutit ja selle tarkvara

Viiruste ja nuhkvara üha laienev levik võib põhjustada tõsiseid turvalisuse probleeme. Selleks, et vältida konfidentsiaalse ja isikliku teabe sattumist kolmandate isikute kätte, kes võivad saadud infot kuritarvitada, tuleb hoolitseda oma arvuti turvalisuse eest. Arvuti, mille abil sisenetakse internetipanka, peab kindlasti olema varustatud järgmiste vahenditega:

  • Viirusetõrje tarkvara. Soovitame kasutada viirusetõrjeprogramme firmadelt: F-Secure, McAfee, Symantec, Kaspersky, TrendMicro ja AdAware ja PestPatrol’i.
  • Personaalne tulemüür. Nii nimetatakse filtrit, mis asub arvuti võrguosa ning interneti vahel ning mis takistab “võõraste” ja “valede” programmide võrgusuhtlust. Äärmiselt vajalik on tulemüüri kasutamine sülearvutitel ning interneti selliste kodupakettide puhul, kus teenusepakkuja filtreerimist ei teosta. Zone Labs pakub personaalseks kasutamiseks tasuta tulemüüri ZoneAlarm.

Väljuge internetipangast õigesti

Turvaliseks väljumiseks internetipangast tuleb klõpsata “Väljun” ning sulgeda brauseri aken.

Igasuguse turvakahtluse puhul pöörduge otsekohe Danske Banki (telefonil 6 800 800) ja laske ligipääs oma kontodele internetipangas ajutiselt peatada.

Vaata lisaks